Nombre de messages : 8122 Age : 63 Localisation : Montpellier Date d'inscription : 17/08/2007
Sujet: Re: bonnes affaires - ebay - marques... Sam 14 Nov - 20:50
Super jolie
paddypat Membre
Sujet: Re: bonnes affaires - ebay - marques... Sam 14 Nov - 22:11
Connaissez-vous ces guitares? http://www.aldenguitarsales.com/ http://cgi.ebay.de/guitare-de-Alden-AD-134-VIOLINBURST_W0QQitemZ180430560559QQcmdZViewItemQQptZFR_YO_InstrumentsMusique_Guitares?hash=item2a027fdd2f
Ludo Membre
Nombre de messages : 7953 Age : 63 Localisation : Bretagne Date d'inscription : 20/08/2007
Sujet: Re: bonnes affaires - ebay - marques... Sam 14 Nov - 22:21
manu_m a écrit:
une Gibson ES-775 en Allemagne... je crois que qq'un a déjà parlé de modèle sur le forum.... jolie....
Nombre de messages : 8122 Age : 63 Localisation : Montpellier Date d'inscription : 17/08/2007
Sujet: Re: bonnes affaires - ebay - marques... Dim 15 Nov - 2:49
paddypat a écrit:
Connaissez-vous ces guitares? http://www.aldenguitarsales.com/ http://cgi.ebay.de/guitare-de-Alden-AD-134-VIOLINBURST_W0QQitemZ180430560559QQcmdZViewItemQQptZFR_YO_InstrumentsMusique_Guitares?hash=item2a027fdd2f
Oui, enfin, je n'en ai jamais approché... ce sont des guitares chinoises, un peu comme le Santender semble-t-il.
Ludo Membre
Nombre de messages : 7953 Age : 63 Localisation : Bretagne Date d'inscription : 20/08/2007
Sujet: Re: bonnes affaires - ebay - marques... Mer 18 Nov - 21:55
..Bientot sur Archtop.com..............
2004 Daniel Slaman 1923 L-5, sunburst, handcrafted reissue of the original jazz guitar on the way
JeanBaptiste Membre
Sujet: Re: bonnes affaires - ebay - marques... Mer 18 Nov - 22:56
WOW
paddypat Membre
Sujet: Re: bonnes affaires - ebay - marques... Sam 21 Nov - 10:09
Salut, J'ai trouvé une washburn b6 300 euros avec gros case.... Connaissez vous? des avis??
Ludo Membre
Sujet: Re: bonnes affaires - ebay - marques... Sam 21 Nov - 10:22
paddypat a écrit:
Salut, J'ai trouvé une washburn b6 300 euros avec gros case.... Connaissez vous? des avis??
Connais pas cette reference....il existe une Peavey B6, mais Washburne....connaîs pas....... ..
JeanBaptiste Membre
Sujet: Re: bonnes affaires - ebay - marques... Sam 21 Nov - 10:35
paddypat a écrit:
B ou HB ? C'est quoi comme guitare ?
François 1er Membre
Nombre de messages : 2295 Age : 67 Localisation : Toujours sur une colline parfumée Date d'inscription : 16/09/2007
Sujet: Re: bonnes affaires - ebay - marques... Sam 21 Nov - 10:49
paddypat a écrit:
Essaye là Après, tu nous racontes
paddypat Membre
Sujet: Re: bonnes affaires - ebay - marques... Sam 21 Nov - 13:57
oui en fait c'estune peavy b6 (oups sorry) Je l'ai essayé comme cela à la va vite. Manche sympa, tirant hyper light, projection moyenne, manque de "corps", j'avais essayé une guild jazz dans un mag et tu sentais un "coffre" énorme, sinon un peu "abandonnée" pas nettoyé, réglage près du corps pas frisettes..... Sur un ampli pourri....bof pas la grande claque mais bon lalutherie est plutôt bonne...et à ce prix là... Voilà
JeanBaptiste Membre
Sujet: Re: bonnes affaires - ebay - marques... Sam 21 Nov - 14:35
Ouai... si c'est la Peavey B6... bof bof... c'est une guitare morte je trouve
paddypat Membre
Sujet: Re: bonnes affaires - ebay - marques... Sam 21 Nov - 17:36
oui par contre pour faire du rockabilly, elle a l'air TRES bonne. Vraiment ce qui faut pour le style. tiens je vais me laisser pousser les cheveux....
Invité Invité
Sujet: Re: bonnes affaires - ebay - marques... Sam 21 Nov - 20:01
eBay, le meilleur et le pire!...
Depuis longtemps Igor nous met en garde contre les anglais qui hantent eBay...
Il y a qq jours, une belle Byrdland blonde sur ebay UK Prix de départ £1000.00 Prix de réserve inconnu
N'ayant pas envie d'enchérir pour rien., je pose la question: quel est le prix de réserve? Je m'attendais à ne pas avoir de réponse et bien, à ma grande surprise, il a répondu.
The lowest price that i can accept for this beauty is £2,000.00 GBP with postage included to Belgium. If you decide to purchase it please contact me and i am sure that we can have a good deal.
This guitar is a beauty, excellent condition. You will have many years playing pleasure from this guitar. I'm selling it because I have recently moved with my family into a new house and it's forcing me to get rid of some of my toys. If I did not need the money there is no way in hell that i would sell it. This is a gem, a collector item. I don't think you will see another like this.
Please email me back if you are interested and also let me know if you need further details.
Kind Regards, Gareth
P.S. You could easily contact me directly on my e-mail address which is: ....@ yahoo.co.uk (but without spaces) for more details regarding my guitar!
My offer was serious. Unfortunately i decided to remove the auction from eBay and try to sell the guitar locally. If you really want it please contact me but make it fast because i must know what i have to do. Many thanks for your interest.
The internet is full of gangsters. How can I be sure you are not one of them?
Where are you in UK? I can come, try the guitar and pay you 2000£ cash? What do you think about this solution? Best regards
Jean-Pierre
============================================================================= Gareth a écrit :
Good morning JP,
Collection is an option, i have no problems with that. Regarding the payment i asked you to complete our transaction through a bank transfer which i think is fast and safe enough for both. My bank has all my details and you will be fully protected. I will not go to jail for your money, be sure about that. Let me tell you something Jean-Pierre, i'm 33 years old, i'm married and i have two little daughters. I didn't cheated anybody in my entire life and please trust me that i'm not gonna start with you. I am a honest person and i work very hard every day for every penny and the only thing that i wish is for everyone that i'm working a deal with to be honest with me. The thing in life and business is that you have to be straight and fair from the first time. You will receive the item, be sure about that!!! What kind of man do you think i am?
I strongly believe in the saying honesty is the best policy, and it is. As one of the Jehovahs Witnesses, I live up with the Bible principles of being honest all the time as then my standing towards Jehovah God is much more important than any other things in this world. I view honesty not as a "defect" but a virtue. Unfortunately, we live in a world full of dishonest people and it pays to be cautious.
Please think about it and let me know what is suits you!
I can't figure why I have to pay by bank before to come and see the guitar? I must miss something.
You said it, we live in a world full of dishonest people . And I'm not sure a dishonest person would say : "Yes, I'm dishonest"
I already bought a guitar in UK and when I asked the question to come and try it, the guy directly gave me his phone number and address. And he never asked to pay in advance...
Anyway if you are honest you make all to sound dishonest What would you do if you were in my place?